Wróć do listy
drycellbox-v2-8-sans-ombre
15 / 11 / 2021

Baterie litowo-jonowe i kwestie związane z ich recyklingiem

Jak poddawać recyklingowi baterie, aby ten proces był opłacalny?

WZROST PRODUKCJI BATERII I JEGO NASTĘPSTWA

 

 

„Bateria to kluczowa technologia dla nowych koncepcji elektromobilności i OZE wspieranych przez następujące trendy:

 

  •  Wzrost liczby ludności i rozwój miast stanowią wyzwanie dla istniejących rozwiązań w zakresie elektromobilności i systemów magazynowania energii.
  • Zmiana w produkcji energii z coraz większym naciskiem na energię odnawialną jako alternatywę dla paliw kopalnych i jądrowych
  • Świadomość dotycząca globalnego ocieplenia skłania do szukania ekologicznych rozwiązań (redukcja emisji CO2, regulacje i zachęty rządowe, presja społeczna na rozwiązania przyjazne środowisku)" - wg.  Avicenne Energy report 2021.

 

 

Na rynku akumulatorów, to litowo-jonowe reprezentują największy wzrost i stanowią główną część magazynatorów energii.

 

Liczba pojazdów elektrycznych (EV) sprzedanych na całym świecie prawdopodobnie osiągnie 15 milionów sztuk w 2030 roku.

 

Ponieważ globalna zdolność produkcyjna rośnie. Zdolność produkcyjna europejskich Gigafabryk osiągnie w 2028 roku 500 GWh.

 

 

DZISIEJSZE PROBLEMY ZWIĄZANE Z RECYKLINGIEM

 

 

Głównym zagadnieniem tego tematu jest recykling materiałów. W Europie rozszerzona odpowiedzialność producentów za baterie i akumulatory od lat wymaga stale rosnącego zapotrzebowania na składowanie materiału. Coraz większe znaczenie będą miały również wskaźniki włączenia materiałów pochodzących z recyklingu do nowych produktów, aby poradzić sobie z niedoborem rzadkich metali.

 

Do dzisiaj praktycznie jedyną opcją był proces wytapiania, pyrolizy i pirometalurgii.  W 2030 r. metal z recyklingu może stanowić od 15 do 25% metalu potrzebnego do produkcji akumulatorów litowo-jonowych. Eksperci oszacowali wskaźnik złomu produkcyjnego na około 10% dla gigafabryk. Jak poddawać recyklingowi baterie w opłacalnym procesie?

 

Biorąc pod uwagę strumień odpadów i żywotność akumulatorów litowo-jonowych, możemy ustalić, że pierwszym źródłem tych odpadów będą producenci. Złom z całego procesu produkcyjnego może stanowić 10-30% nakładów materiałowych.

 

 

DRY CELL BOX ZAPROJEKTOWANY PRZEZ INŻYNIERÓW MTB

 

Zespół ds. innowacji MTB intensywnie dąży do wdrażania wydajnych rozwiązań w zakresie recyklingu akumulatorów.

Wyposażenie operacyjne Drycell Box rozwiązuje problem tych pierwszych źródeł odpadów. Jego celem jest odzyskanie jak największej ilości materiału z anody, katody i suchych ogniw.

Proces recyklingu mieści się w kilku pojemnikach, co zapewnia łatwiejszą i modułową instalację. Inżynierowie MTB zoptymalizowali poprawki techniczne, aby zapewnić proste i opłacalne rozwiązanie na miejscu.

 

Dzięki Drycell Box nasi klienci odzyskują czysty metal (aluminium i miedź), tworzywa sztuczne, obudowy i czarną masę.

 

 

Tekst przetłumaczony z artykułu autora - https://www.mtb-recycling.fr/en/lithium-ion-batteries-and-its-recycling-issues/

 

Zobacz również

news-hp3c
08 / 06 / 2021

Paczkarka do Aluminium AYMAS HP3-C HeavyDuty

bvr
12 / 11 / 2020

[TECH-NEWS] MTB - Rozdrabniacz z popychaczem BVR

ECO-Projekt Sp. z o.o. Sp. k.

ul. Wodnika 50, 80-299 Gdańsk (Polska)

NIP 5842773656 | KRS 0000736695

Centrala:

tel.: +48 58 765 72 73

tel.: +48 58 765 73 09

fax.: +48 58 781 20 02

Dział handlowy:

tel.: +48 58 765 72 73

kom.: +48 723 251 250

kom.: +48 723 863 000

e-mail: biuro@eco-projekt.pl

Serwis:

tel.: +48 58 765 73 08

kom.: +48 723 657 000

e-mail: serwis@eco-projekt.pl

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!